چطور بفهمیم واتساپ مان هک شده و بعد از آن چه کنیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین خبر های فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 38
:: بازدید هفته : 144
:: بازدید ماه : 144
:: بازدید سال : 308
:: بازدید کلی : 1409

RSS

Powered By
loxblog.Com

مقالات روز دنیا

چطور بفهمیم واتساپ مان هک شده و بعد از آن چه کنیم؟
دو شنبه 8 اسفند 1401 ساعت 16:18 | بازدید : 92 | نوشته ‌شده به دست علی کیمیایی | ( نظرات )

شاید مدتی است که فکر می کنید حساب واتس اپ شما کمی غیرعادی شده است. یا نگران دسترسی دوستان یا اعضای خانواده به حساب خود هستید. اما خوشبختانه می توان راه حل هایی برای محافظت از صفحه خود در برابر هکرها به شما داد. اگرچه واتس اپ سطح بالایی از امنیت را برای افراد فراهم می کند، اما یک هکر همچنان می تواند وارد حساب کاربری واتس اپ شما شود و زمان زیادی را در آن سپری کند. این به این معنی است که احتمال هک کردن صفحه واتساپ شما توسط متجاوزان بسیار زیاد است. این افراد قبلاً به تلفن همراه یا سایر دستگاه‌هایی که در آن واتس‌اپ بود دسترسی داشتند. در ادامه با وبلاگ عاشقان وب همراه باشید.

فهمیدن هک واتساپ

راه حل های زیر همگی امکان پذیر است و نمی تواند نظر قطعی بدهد.

  • دمای موبایل: اگر موبایل شما با دمای بالا مواجه است و ناگهان گرم می شود، احتمال هک شدن وجود دارد زیرا اپلیکیشن های قدرتمندی در پس زمینه شما در حال اجرا هستند که باعث افزایش دمای موبایل می شود.
  • مصرف بالای باتری: اگر باتری شما به سرعت خالی می شود، حتی اگر گوشی خود را کنار بگذارید و از آن استفاده نکنید. بنابراین، احتمالاً نرم‌افزاری در پس‌زمینه گوشی شما برای هک کردن واتس‌اپ در حال اجراست که شارژ باتری شما را می‌خورد.
  • ارسال پیام به مخاطبین شما: اگر پیام هایی از طرف شما به مخاطبین یا گروه هایی که در آن عضو هستید ارسال می شود در حالی که این کار را انجام نداده اید، قطعا هک شده اید.
  • برخی از راه هایی که هکرها ممکن است برای هک واتس اپ استفاده کنند.

1- استفاده از وب واتس اپ

احتمالاً می دانید چه زمانی می توانید از وب واتس اپ استفاده کنید. زمان هایی که می خواهید از حساب واتس اپ در دو مکان استفاده کنید. اگرچه ممکن است برخی از افراد با استفاده از وب واتس اپ شما به مکالمات شما دسترسی داشته باشند.

از لحظه ای که آنها به دستگاه شما، به خصوص تلفن همراه شما دسترسی پیدا می کنند، می توانند به سرعت کد QR WhatsApp را اسکن کنند و در مدت زمان کوتاهی به تمام مکالمات واتس اپ شما دسترسی داشته باشند.

بله، این کار را می توان از دستگاه های دیگر مانند کامپیوتر انجام داد. بنابراین هر کسی از هر کجا می تواند به کد QR واتساپ شما دسترسی داشته باشد.

2- دسترسی به فایل پشتیبان موبایل

حتی اگر واتس اپ خود را با برنامه های قفل قفل کرده باشید، باز هم احتمال چنین مشکلی وجود دارد. اگرچه این نوع هک تنها بر دستگاه هایی تأثیر می گذارد که اخیراً برنامه WhatsApp خود را به روز نکرده اند. هنگامی که یک هکر به تلفن همراه شما دسترسی پیدا می کند، ظرف چند دقیقه می تواند مکالمات واتس اپ شما را بخواند یا آنها را از دستگاه دیگری حذف کند.

پس از داشتن فایل پشتیبان با استفاده از مدیر فایل، می توانند داده ها را از طریق بلوتوث به دیگری انتقال دهند. آنها همچنین می توانند از برنامه های پشتیبان گیری خودکار مانند پشتیبان گیری متن برای WhatsApp استفاده کنند و مستقیماً تمام مکالمات WhatsApp را از طریق متن به دستگاه شما ارسال کنند.

آنها حتی می توانند در صورت قفل بودن این برنامه به تمام چت های واتس اپ دسترسی داشته باشند.

3- استفاده از شبکه Wi-Fi با WhatsApp Sniffer

از آنجایی که استفاده از واتس اپ با ایمیل کمی مخاطره آمیز است، می توان آن را با WhatsApp Sniffer از طریق شبکه Wi-Fi نیز انجام داد. از آنجایی که هر دستگاهی مک آدرس منحصر به فرد خود را دارد، اگر یک هکر بتواند به این آدرس دسترسی داشته باشد، می تواند تمام فعالیت های واتس اپ شما را ببیند.

4- استفاده از نرم افزارهای جاسوسی یا جاسوس افزار

نرم افزارهای جاسوسی می توانند واتس اپ شما را نیز هک کنند. برنامه هایی مانند spyzie پولی هستند و اغلب از مهاجم می خواهند که برنامه را روی دستگاه خود نصب کند تا به تمام مکالمات WhatsApp شما دسترسی پیدا کند.

چگونه اکانت واتس اپ را بهبود ببخشیم؟

هنگامی که فعالیت غیرمعمول و مشکوکی را در حساب واتس اپ خود مشاهده می کنید، شکی وجود ندارد که احتمالاً شخصی در حال نظارت بر فعالیت و چت های شما در واتس اپ است. اگر آنها از وب واتس اپ شما استفاده می کنند، می توانید با مراحل زیر از آن مطمئن شوید:

  • WhatsApp را در موبایل خود باز کنید.
  • روی سه نقطه عمودی در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • سپس روی WhatsApp Web ضربه بزنید تا پنجره جدیدی باز شود.
  • در این قسمت می توانید لیست افرادی که اخیرا از واتس اپ استفاده کرده اند را مشاهده کنید.

توجه: برای جلوگیری از نفوذ هکرها، روی خروج از همه رایانه ها کلیک کنید. با این کار دسترسی هکر به فعالیت های شما متوقف می شود. اگرچه همیشه باید این بخش را بررسی کنید.

تمام برنامه های خود را قفل کنید

همانطور که می دانید، هکرها از پیام های استخراج شده از فایل ها برای کپی کردن پیام های WhatsApp و ایمیل شما استفاده می کنند. از چت بات ها می توان برای واتس اپ نیز استفاده کرد.

برنامه های App Locker به شما این امکان را می دهند که هر برنامه ای را که می خواهید قفل کنید. بنابراین، هنگامی که یک مهاجم سعی می کند فایل های ذخیره شده شما را از واتس اپ کپی کند، ابتدا باید قفل برنامه شما را باز کند.

تایید دو مرحله ای واتس اپ

واتس اپ اخیرا این قابلیت را معرفی کرده است. وقتی این ویژگی را فعال می کنید، هر تلاشی برای تأیید شماره تلفن در واتس اپ باید از طریق کد شش کاراکتری یا PI طراحی شده برای استفاده از این ویژگی انجام شود. برای فعال سازی این مراحل را دنبال کنید.

WhatsApp > تنظیمات > حساب > تأیید دو مرحله ای > فعال کردن

هنگامی که این ویژگی ها را فعال کردید، می توانید آدرس ایمیل خود را وارد کنید که به واتس اپ اجازه می دهد پیوندی را از طریق ایمیل برای غیرفعال کردن کد تأیید برای شما ارسال کند.

راه حل هایی برای ایمن سازی حساب واتس اپ شما

1- برای دسترسی به واتس اپ از وای فای عمومی یا رایگان استفاده نکنید

مهم ترین روشی که هکرها استفاده می کنند استفاده از اتصالات ناامن است. اکثر هکرها از Wi-Fi ناامن اطلاع دارند و از طریق آن به حساب WhatsApp شما دسترسی دارند.

استفاده از شبکه وای فای ناامن یک فعالیت بسیار خطرناک است. پس حتما از وای فای ناشناس عمومی و محلی دوری کنید.

2- اجازه ندهید کسی به تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد

شما نباید اجازه دهید کسی حتی برای یک دقیقه به تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد، زیرا در عرض چند ثانیه ممکن است از وب یا فایل پشتیبان WhatsApp شما برای دسترسی به مکالمات واتساپ و دیدن پیام های شما استفاده کند.

نکته مهم دیگر این است که واتس اپ با شماره IMEI به حساب شما متصل می شود که برای هر تلفن همراه منحصر به فرد است. دسترسی به این شماره می تواند واتس اپ را هک کند. بنابراین هیچ کس نباید به تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد.

3- از نصب برنامه ها از منابع ناشناس خودداری کنید

نصب برنامه‌ها از منابع ناشناخته تلفن همراه شما را در معرض خطر قرار می‌دهد و دسترسی دیگران را به آن آسان‌تر می‌کند. بهتر است از دسترسی این برنامه های ناشناخته به فایل منیجر خود جلوگیری کنید. همچنین باید فروشگاه Play را قفل کنید و تنظیمات را طوری تنظیم کنید که موبایل برنامه هایی را از منابع ناشناس نصب نکند. همیشه برنامه ها را از فروشگاه Google Play نصب کنید.

4- واتس اپ را قفل کنید

باید از برنامه های قفل برنامه برای واتس اپ استفاده کنید. واتس اپ دارای ویژگی قفل داخلی نیست، بنابراین باید یک برنامه جداگانه برای این کار دانلود کنید. در نتیجه، هیچ کس نمی تواند بدون دانستن رمز عبور قفل برنامه وارد WhatsApp شما شود. در اینجا نحوه قفل کردن برنامه های اندروید را توضیح داده ایم.

 

منبع: github




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: